باز کردن لوله حمام به روش های تضمینی و اصولی

نوشته شده توسط مسئول it | دسته‌بندی نشده | سه‌شنبه 29 ژوئن 2021 4:38 ق.ظ

گرفتگی لوله حمام زمانی اتفاق می افتد که می خواهید دوش بگیرید و به دلیل مسدود بودن لوله فاضلاب حمام که به دلایل مختلفی اتفاق می افتد امروزه به مشکل جدی در بسیاری از خانه ها تبدیل شده است که گاهی با روش های خانگی باز کردن لوله حمام میسر نمی باشد و نیاز است تا از خدمات شرکت های معتبر در این زمینه استفاده نمود.

باز کردن لوله حمام و دلایل گرفتگی چاه فاضلاب آن

مثل هر نوع گرفتگی دیگر غالباً گرفتگی لوله حمام هم به دلیل ورود مواد زائد از درپوش چاه اتفاق می افتد
بیشترین عامل گرفتگی مو می باشد از تجمع موها در فاضلاب گرفتگی چندین برابر می شود. صابون نیز به علت چربی بسیار بالا رسوبات سختی را به وجود می آورد و باعث گرفتگی لوله حمام می شود. در کنار آن مواد زائد مثل دستمال سفیداب تیغ و غیره گرفتگی را تشدید می کند.

همه موارد گفته شده چاه را مسدود کرده و مستعد چربی‌هایی می کند که لایه های رسوبی را تشکیل می دهد و با چسبیدن مواد زائد بخشی از لوله را مسدود می نماید که جهت باز کردن لوله حمام گاه می توانیم با استفاده از روش های خانگی لوله مسدود شده را تا حدی رسوب گیری نماییم و گاه این کار خارج از توان ما بوده و نیاز است تا با یک لوله بازکن جهت بازدید از لوله و مشکل آن هماهنگ نماییم.

باز کردن لوله حمام به روش های مختلف

با توجه به جنس لوله و نوع گرفتگی روش ها هم متفاوت هستند به همین دلیل در ادامه به شما راهکارهای متفاوتی را  جهت باز کردن لوله حمام معرفی می کنیم.

  • باز کردن لوله حمام با استفاده از آب جوش: این روش کم هزینه ترین و ساده ترین روش موجود است و در صورتی که گرفتگی لوله سطحی بود مقداری آب جوش را با فشار بالا و به طور مستقیم درون لوله بریزید و گرفتگی را رفع کنید در این روش رسوبات و مواد زائد نرم شده گرفتگی رفع میشود اما دقت کنید که اگر لوله از جنس پی وی سی است آب جوش را یکدفعه نریزید زیرا ممکن است لوله ها تغییر شکل دهد.
  • باز کردن لوله حمام با محلول جوش شیرین: جوش شیرین برای رفع گرفتگی بسیار کاربردی است است و محلول آن با نمک یا سرکه نیز موثر است. برای انجام این کار ابتدا جوش شیرین را درون لوله فاضلاب ریخته و سپس سرکه یا نمک را روی آن بریزید و خواهید دید واکنش آنها باعث رفع گرفتگی می شود.
    البته اگر گرفتگی شدید باشد بهتر است به سایت لوله بازکنی برچسب مراجعه کنید و از خدمات تضمینی آن بهره مند شوید در صورت مسدود شدن لوله فاضلاب می توانید از طریق سایت برچسب در تمام مناطق تهران از خدمات آن در سریعترین زمان و بهترین قیمت گرفتگی را رفع کنید.
  • باز کردن چاه حمام با محلول های مخمری: برای این کار ابتدا مقداری مخمر را با آب مخلوط کرده و کم کم آن را داخل چاه بریزید این روش برای لوله های پی وی سی مناسب است است اما توجه کنید در صورت یکبار ریختن محلول درون چاه ممکن است به لوله آسیب برساند.
  • استفاده از تلمبه دستی برای باز کردن لوله حمام: برای رفع گرفتگی با مو استفاده از این روش موثر است ابتدا شیرآب را باز کرده تا مقداری آب درون لوله و دور چاه جمع شود سپس کاسه پلاستیکی تلمبه را دور چهارم قرار داده و فشار وارد کنید پس از مدتی مشکل شما حل می‌شود.
  • باز کردن لوله حمام با استفاده از قلاب: قلاب وسیله ساده و کاربردی برای رفع گرفتگی است به این صورت که ابتدا درپوش را برداشته و سپس قلاب را وارد کنید تا جایی که می‌توانید مو های چسبیده به دیواره های لوله را در آورید و پس از آن با ریختن آب جوش مراحل را کامل کنید کنید.
    این کار را با فشار انجام ندهید چراکه ممکن است است باعث سوراخ شدن و آسیب به لوله فاضلاب حمام شود و هزینه زیادی به وجود می آید که در این صورت بهتر است با یک لوله بازکن هماهنگ نمایید که کافیست سایت برچسب را در اینترنت به همراه سرویس مورد نظر خود در منطقه ای که سکونت دارید سرچ نمایید مانند لوله بازکنی در نلسون ماندلا سایت برچسب سپس با دسترسی به اطلاعات افراد متخصص با آنها جهت بازدید از لوله در محل هماهنگ نمایید.
  • استفاده از جوهر نمک برای رفع گرفتگی لوله حمام: این روش یکی از روش های خطرناک برای رفع گرفتگی لوله حمام است بدین صورت که باید سه چهارم گالن آب سرد را با سه فنجان جوهر نمک مخلوط کنید و زمان جوشش خون را وارد چاه کنید.
    برای جلوگیری از هر نوع آسیب باید از دستکش پلاستیکی و عینک استفاده کنید دقت داشته باشید که زیاد استفاده کردن از این روش باعث بروز خسارات می شود

چند ترفند جلوگیری از گرفتگی چاه حمام

دو روش مهم برای پیشگیری از گرفتگی لوله حمام عبارت است از:

  1. استفاده از صافی مناسب روی چاه: صافی پلاستیکی و فلزی انواع مختلفی دارد نمونه فلزی آن با پیچ به دهانه چاه بسته می شود و به دلیل تکان نخوردن با آب نمونه مطمئنی است.
    نوع دیگر آن نمونه سوراخ دار است که تکه های صابون را جمع می‌کند و پس از هر بار حمام رفتن با برداشتن آن میتوانید مو و رسوبات آن را تمیز کنید.
  2. شستن حمام پس از هر بار استفاده: با تمیز کردن حمام بعد از استفاده کثیفی ها و مواد زائد را به سمت درپوش حرکت داده و پس از اتمام کار آن را تمیز کنید. با تمیز کردن محیط حمام علاوه بر بی نیازی به باز کردن لوله حمام می توانید از آن محیط پاک و بهداشتی برای خانواده خود بسازید و از بیماری های پوستی جلوگیری کنید.

همان طور که قبلا هم گفته بودیم، جوش شیرین و ترکیبات آن، یکی از کاربردی ترین روش های خانگی لوله بازکنی است. برای باز کردن چاه حمام ترکیب جوش شیرین با نمک و جوش شیرین با سرکه، دو ترکیب موثر می باشند.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]


0 نظر »

No comments yet.

RSS برای نظرات بازتاب کنید

نظر بدهید