استفاده از محلول شیمیایی در لوله بازکنی

نوشته شده توسط مسئول it | لوله بازکنی | چهارشنبه 15 می 2019 8:00 ق.ظ

باز کردن لوله فاضلاب با استفاده از انواع محلول لوله بازکن شیمیایی

برای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب می توانید از محلول های لوله بازکن شیمیایی موجود در بازار استفاده کنید که این محلول ها در غلظت های متفاوت وجود دارد، که بستگی به کیفیت و مرغوبیت لوله های بکار رفته در لوله کشی فاضلاب و همچنین نوع گرفتگی لوله دارد. برای لوله های نا مرغوب نباید از اسید ها و محلول های لوله بازکنی با غلظت بالا استفاده کرد.

نحوه ی باز کردن لوله فاضلاب با استفاده از انواع محلول لوله بازکن شیمیایی

باز کردن لوله فاضلاب با استفاده از جوهر نمک

استفاده از جوهر نمک خطرات مخصوص به خود را دارد لذا توصیه می شود در هنگام استفاده ازجوهرنمک حتماً از دستکش و محافظ چشم استفاده کنید چرا که در مواردی جوهر نمک سبب سوختگی های تند و نامطبوع شده است، لذا دقت لازم را در هنگام استفاده از این محلول شیمیایی داشته باشید. جوهر نمک را می توانید از فروشگاههای ابزارآلات تهیه کنید ولی در هنگام حمل و جابجایی آن محتاطانه عمل کنید.

برای استفاده از محلول جوهر نمک مقدار سه چهارم گالن آب سرد را با سه فنجان جوهر نمک مخلوط کنید، می توانید برای ترکیب کردن این دو ماده از یک قاشق چوبی کهنه استفاده کنید. زمانی که آب و جوهر نمک را ترکیب می کنید یک فرآیند جوشش اتفاق می افتد که از خود گاز و گرما متصاعد می کند بنابراین حتما فاصله لازم را از ظرف حاوی این دو محلول حفظ کنید.بعد از ترکیب کردن آب و جوهر نمک بلافاصله آن را در داخل لوله فاضلاب بریزید و به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه منتظر بمانید حال می توانید لوله را با استفاده از آب داغ شستشو دهید. اگر لوله همچنان گرفته بود، می‌توانید این مراحل را مجددا تکرار کنید تا زمانی که مسیر لوله کاملا باز شود. لوله بازکنی شهرک سئول 

باز کردن گرفتگی لوله با استفاده از مایع ظرفشویی

برای رفع انسداد راه لوله آب فاضلاب می توانید به اندازه یک چهارم فنجان مایع ظرفشویی را در داخل لوله بریزید سپس مقداری آب جوش را به داخل لوله ریخته و منتظر بمانید. مایع ظرفشویی به عنوان یک روان کننده عمل کرده و چربی ها و موادی که مسیر لوله را بسته می شوید و مسیر عبور آب را باز می کند. توجه داشته باشید که بعد از ریختن مایع ظرفشویی حتما به اندازه کافی آب داغ داخل لوله بریزید.

باز کردن گرفتگی لوله با استفاده از وایتکس

مایع سفید کننده یا همان وایتکس می تواند در باز کردن گرفتگی لوله به شما کمک کند بدین صورت که مقداری وایتکس را در داخل لوله بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید و به اندازه کافی آب در داخل لوله بریزید. وایتکس با استفاده از خاصیت اسیدی و شیمیایی که دارد می تواند لایه هایی که در اطراف لوله فاضلاب جمع شده است و مسیر لوله را مسدود کرده را حل کند و سبب باز شدن لوله شود.

بازکردن گرفتگی لوله فاضلاب با وایتکس

لوله بازکنی با استفاده از سود سوز آور

سود سوزآور یا همان سدیم هیدروکسید یک محصول چاه بازکنی قوی می باشد که در زمانی که لوله های فاضلاب گرفته است می توانید با استفاده از این محلول شیمیایی اقدام به رفع گرفتگی لوله کنید برای این کار نیاز به زمان زیادی نمی باشد و احتمالاً مسیر لوله بعد از ریختن این محلول در آن بعد از چند دقیقه باز شود. اما به دلیل خاصیت بالای اسیدی که این ماده دارد استفاده از این محلول برای لوله های قدیمی که عمر بالایی دارند و احتمال پوسیدگی آنها زیاد است توصیه نمی شود.همچنین در لوله هایی که در محل اتصالات آنها از چسب مرغوبی استفاده نشده است، توصیه می‌شود از سود سوز آور استفاده نکنید، چرا که سبب باز شدن چسب در محل اتصالات شده و منجر به نشتی لوله آب خواهد شد.

استفاده از محلول لوله بازکن شیمیایی موجود در بازار

اگر برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب به منزلتان قصد استفاده از محلول لوله بازکن شیمیایی را دارید توجه به چند نکته ضروری می باشد:

  • اگر لوله های فاضلاب منزل تان قدیمی می باشد هرگز از محلولهای لوله بازکن شیمیایی استفاده نکنید.
  • اگر لوله های فاضلاب نامرغوب هستند و یا از چسب نامرغوب برای اتصالات آنها استفاده شده است، هرگز از محلول شیمیایی استفاده نکنید چرا که باعث سوراخ
  • شدن آنها می شود احتمال دارد که چسب محل اتصالات باز شود.
  • هنگام استفاده از محلول لوله بازکن شیمیایی حتماً از دستکش و ماسک استفاده کنید.
  • هیچگاه در یک محیط بسته که امکان گردش و تهویه هوا وجود ندارد از محلولهای شیمیایی استفاده نکنید.

محلول های لوله بازکن های شیمیایی که در بازار وجود دارند بر دو نوع اند نوع اول مخصوص رفع گرفتگی چربی ها و لایه هایی است که بر اثر وجود ذرات غذا در لوله جمع شده است. نوع دوم شیمیایی که در بازار موجود می باشد مخصوص از بین بردن موهای جمع شده ای می باشد که مسیر لوله را مسدود کرده اند. که از این محصول بیشتر برای رفع گرفتگی چاه حمام استفاده می شود.

نحوه استفاده از محلول لوله باز کن با توجه به نوع آن متفاوت می باشد اگر محلول لوله بازکنی که شما تهیه کرده‌اید مایع بود، حتما طبق دستورالعملی که بر روی جعبه آن درج شده است، از آن استفاده کنید. اما اگر محلول لوله بازکن جامد بود باید آن را در دهانه ورودی چاه یا لوله بریزید و آب را به صورت قطره ای بر روی آن باز کنید تا ماده در آب به تدریج حل شود و وارد لوله فاضلاب گردد.

لوله بازکنی جنت آباد 

دقت داشته باشید که محلول های لوله بازکن شیمیایی گازی را از خودشان متصاعد می کنند که این کار برای بدن انسان بسیار خطرناک می باشد به همین دلیل باید در زمان کار کردن با محلول شیمیایی حتما دهان و بینی خود را بپوشانید و حتماً از دستکش استفاده کنید. از محلول شیمیایی برای لوله هایی که عمر بالایی دارند احتمال پوسیدگی آنها بالاست، توصیه نمی‌شود چرا که باعث خوردگی و تخریب آنها می شود.

دانلود نسخه پی دی اف - Download PDF Version

منابع مفید:
توالت ایرانی

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]


0 نظر »

No comments yet.

RSS برای نظرات بازتاب کنید

نظر بدهید