آشنایی با مدل های مختلف شیرآلات ساختمانی

نوشته شده توسط مسئول it | دسته‌بندی نشده | دوشنبه 2 آگوست 2021 10:53 ق.ظ

زندگی ما موجودات زنده به آب وابسته است. امروزه بدون استفاده از شیرآلات ساختمانی، زندگی غیر ممکن است. همه ما امروزه از شیرالات استفاده می‌کنیم اما اطلاعات کامل و جامعی از آنها ممکن است نداشته باشید، مثلاً شیرآلات ساختمانی را چگونه جرم گیری کنیم؟
ما می‌خواهیم در این مقاله انواع شیرآلات ساختمانی را برای شما شرح دهیم و خصوصیات هر یک را توضیح دهیم.

گروه بندی شیرآلات ساختمانی با توجه به خصوصیات آن ها

مکان هایی که معمولاً شیرآلات در یک منزل به کار میرود همانند آشپزخانه، حیاط و سرویس بهداشتی می باشد که هرکدام ممکن است شکل متفاوتی داشته باشد و بعضی ها این ها را به این گونه دسته بندی می کنند. اکنون ما قصد داریم که دسته بندی درست تری را خدمت شما بگوییم و آن هم دسته بندی شیرآلات ساختمانی با توجه به خصوصیات آنها می باشد.

شیرآلات ساختمانی با توجه به کارایی آن ها به چند دسته تقسیم می شود که جلوتر هرکدام را به صورت جداگانه توضیح می دهیم:

  • شیر دیسکی(Disc)
  • شیر آلات ساختمانی توپی(Ball)
  • شیرآلات فشاری(compression)

با هر نوع گرفتگی در سیفون فاضلاب آشپزخانه، حمام و یا بالا زدن چاه توالت و انتشار بوی نامطبوع در فضای آن لطفاً هر چه سریعتر و در اولین فرصت این موارد را از یک متخصص چاه بازکنی و لوله بازکنی پیگیری نمایید و در شرایط حاد که استفاده از روش های خانگی به تنهایی پاسخگوی رفع گرفتگی نمی باشد، از تجربیات لوله بازکن های ماهر در سطح شهر تهران همانند لوله بازکنی سعادت آباد استفاده نمایید.

شیرآلات ساختمانی مدل دیسکی

مدل دیسکی یکی از مدرن ترین انواع شیرآلات ساختمانی می باشد که هم مصرف تجاری دارد و هم مصرف مسکونی که جزو شیرآلات اهرمی به حساب آمده و فقط با همان یک اهرم خیلی راحت جریان آب را کنترل می کند و اهرم آنها روی استوانه ای قطور یا همان پایه شیر نصب شده است.

از مزایای شیرآلات دیسکی می توان گفت که هم در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود و هم به خاطر نداشتن واشر، دیگر نگران چکه کردن آب نیستیم و از همه مهم تر استفاده از آنها بسیار راحت است. زیرا شیر را فقط کافیست که به اطراف بچرخانیم تا آب سرد و گرم شود و خوبی آن این است که فشار آن به یک اندازه می باشد.

شیرآلات مدل توپی کدامند؟

شیرآلات ساختمانی از نوع توپی، از زمان‌های قدیم معمولاً مورد استفاده ما قرار گرفته است و کارکرد آن اینگونه است که اهرم یا همان دسته شیر به یک توپی وصل می‌شود که این توپی میزان جریان خروجی آب را با حفره هایی که درون خودش دارد، کنترل می کند.
شیرآلات مدل توپی هم در شیرآلات ساختمانی و هم در شیرآلات صنعتی کاربرد دارد و نیازی به واشر برای کنترل کردن جریان ورود و خروج آب ندارد.

شیرآلات ساختمانی توپی دارای دو مدل، دو اهرم و تک اهرم می باشد و تنها مشکلی که دارد این است که اگر توپی آنها صاف بودن خود را از دست بدهد یا فلز آن با آب واکنش دهد و خورده شود، بیشتر از بقیه شیرهایی که واشر ندارند چکه می کند.
اگر شیرآلات ساختمانتان یکسره در حال چک کردن باشد، به مدت یک سال حجم زیادی از آب را اسراف کرده اید. حتی اگر چاه هم جذبی باشد و آب را به خود جذب کند، درصورتی که خاصیت جذب خود را از دست داده باشد آن آب ها سبب رسوب کردن در چاه لوله‌ های فاضلاب می شود و باید لوله بازکن مشکل شما را برطرف بسازد.
با انتخاب منطقه خود به عنوان مثال لوله بازکنی در شهرک غرب می توانید از خدمات قیمت مناسب و تضمینی سایت لوله بازکنی برچسب در سراسر تهران با حداقل کثیف کاری و به صورت پیوسته و شبانه روزی بهره مند شوید.

شیرآلات فشاری؛ نمونه دیگر شیرآلات ساختمانی

این دسته از شیرآلات ساختمانی، از قدیمیترین شیر آلات مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی می باشد و از نوع واشردار است که آب سرد و گرم در یک لوله هدایت می شود و مشکل چکه کردن بسیار زیادی دارند.
نوع کنترل کردن میزان آب گرم و سرد در این نوع شیرآلات، با چرخاندن به سمت عقربه های ساعت و یا برخلاف آن می باشد.
مدل فشاری، احتمالاً به علت هزینه کمتر نسبت به دیگر شیرآلات کاربرد بیشتری دارند و هنوز که هنوز است کاربرد خود را از دست نداده و به صورت مدرن در ساختمان ها استفاده می شود.

نکات مهم برای انتخاب بهترین شیرآلات ساختمانی

همه شیرآلات تک اهرمی کارتریجی می باشند، یعنی دارای مخزن کوچکی هستند که وقتی آب می خواهد از آن خارج شود آب سرد و گرم اول وارد آن می شود و یک اندازه فشار ثابتی را به دست ما می رساند.

هنگام خرید شیرآلات ساختمانی اهرمی و غیر اهرمی حتماً دقت کنید که اگر آب در جایی که شما زندگی میکنید، شور است از شیرآلات فشاری استفاده کنید بهتر است ؛زیرا شیرالات اهرمی سریع رسوب می گیرند و بازخورد خوبی دریافت نمی کنید.

هنگام استفاده از شیر آلات اهرمی به این نکته دقت کنید که بعد از خیس شدن آن سریع آن را خشک کنید تا لکه های آب روی بدنه آن که از جنس استیل است باقی نماند و برای تمیز کردن آن از مواد اصلی مثل محلول لوله بازکنی استفاده نکنید؛ زیرا رنگ آن ها را به مشکی تبدیل می کند.

اگر این مطلب برای شما مفید و جالب بود، پیشنهاد می کنیم مقاله آفتابه مسافرتی و نحوه استفاده از آن را از دست ندهید.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]


0 نظر »

No comments yet.

RSS برای نظرات بازتاب کنید

نظر بدهید