ترفندهای رفع گرفتگی لوله فاضلاب حیاط

نوشته شده توسط مسئول it | دسته‌بندی نشده | سه‌شنبه 27 جولای 2021 4:00 ق.ظ

یکی از معضلات اصلی هر ساختمانی، گرفتگی لوله فاضلاب حیاط و یا کفشور آن می باشد. برای تخلیه آب های اضافی در حیاط ساختمان ها، این لوله ها تعبیه شده اند که به خاطر قرار گرفتن در برابر خاک و شن و برگ درختان گاهی بند می آیند و دچار گرفتگی می شوند که راه حل هایی که برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب حیاط وجود دارد، با راهکارهای باز کردن سایر لوله ها یکسان نیستند.

در ادامه اطلاعات زیادی در رابطه با رفع گرفتگی لوله فاضلاب حیاط به دست خواهید آورد تا خودتان بعدها بتوانید گرفتگی کفشور حیاط را برطرف کنید.

بررسی دلایل گرفتگی لوله فاضلاب حیاط

این گرفتگی ها در لوله فاضلاب حیاط معمولاً به خاطر ورود موادی مثل شن، ماسه، گل و لای، برگ درختان، مصالح ساختمانی و مواد ریز و درشت به داخل چاه به وجود می آیند.

گاهی اوقات این مواد با ایجاد رسوباتی در دیواره چاه، باعث می شوند که با مرور زمان قطر لوله کم شده و آب کف شور حیاط به کندی تخلیه شود و تا زمانی که لوله به صورت کامل مسدود شود باعث می شود که کف شور حیاط دچار گرفتگی شده که در این هنگام باید اقدامات لازم را در جهت رفع گرفتگی لوله فاضلاب حیاط انجام دهید.
در همین راستا می توانید از خدمات لوله بازکنی جنوب تهران برچسب، شمال و دیگر مناطق به صورت ۲۴ ساعته استفاده نمایید و در کمتر از یک ساعت بدون آسیب رساندن به سیستم لوله کشی فاضلاب منزلتان، رفع گرفتگی کفشور حیاط را به لوله بازکن های با تجربه سایت برچسب بسپارید.

گاهی اوقات امکان دارد که به خاطر عواملی لوله فاضلاب آشپزخانه تان بگیرد، که با رفتن به سایت برچسب و خواندن مقاله گرفتگی لوله آشپزخانه و روش های برطرف کردن آن، خودتان به راحتی در منزل می توانید گرفتگی لوله آشپزخانه تان را برطرف کنید و روشهای جلوگیری از این گرفتگی ها را یاد بگیرید.

مطلب مهم این است که گاهی اوقات، مقدار مواد زائدی که در کفشور حیاط جمع شده است کم می باشد و باعث گرفتگی لوله نمی شود، ولی درصورتی که بارندگی داشته باشیم خاک و شن و ماسه در کفشور جمع شده و به حالت گل در می آیند که کم کم رسوباتی را به وجود می آورند و قطر لوله را کم می کنند که همین مشکل گرفتگی کفشور حیاط را در پی خواهد داشت و در ادامه به توضیحات بیشتری درباره شیوه رفع گرفتگی لوله فاضلاب حیاط خواهیم پرداخت.

معرفی راهکارهای رفع گرفتگی لوله فاضلاب حیاط

مؤثرترین روش برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب حیاط که دچار گرفتگی های عمیق و سختی می شود، استفاده از دستگاه فنر لوله بازکنی می باشد. این دستگاه قدرت زیادی داشته و با حرکات دورانی خود کل رسوبات و لجن های چاه را بیرون می کشد و با ریختن آب، مواد زائد را به بیرون لوله فاضلاب می برد. همینطور با فنر فولادی که دستگاه لوله بازکنی دارد، می تواند اشیایی مثل پارچه و پلاستیک را از درون چاه بیرون آورد.

همانطور که می دانید استفاده از این دستگاه ها نیاز به مهارت و تجربه داشته و بدون آگاهی نمی توان، اقدامات خود سرانه ای را جهت رفع گرفتگی لوله فاضلاب حیاط و یا دیگر نقاط ساختمان انجام داد.
از این رو بهتر است هر کاری را به متخصص همان حرفه واگذار نماییم تا از صرف هزینه و وارد آمدن زیان های مالی در آینده جلوگیری کنیم. لوله بازکن شریعتی، تهرانسر، ستارخان، شهران و دیگر خیابان ها تنها با یک تماس خود را به شما می رسانند و در کمتر از ۳۰ دقیقه  و بدون کثیف کاری کار را به شما تحویل می دهند؛ از این رو از ترس های شما در نحوه ارائه خدمات می کاهند.

بررسی شیوه های خانگی رفع گرفتگی لوله فاضلاب حیاط

 گرفتگی های لوله فاضلاب حیاط از نوع چربی و رسوبات صابونی نیستند؛ به همین خاطر برای باز کردن لوله دستگاه فنر لوله بازکنی رو به کار می برند. ولی اگر گرفتگی کم باشد، میتوان با روش های آسانی اقدام به رفع گرفتگی لوله فاضلاب حیاط نمود.

  • وارد کردن آب جوش به داخل لوله
  •  کاربرد تلمبه لوله بازکنی خاص
  • به کاربردن فنر دستی

اگر در حیاط آپارتمان خود دچار این گرفتگی ها شدید، می توانید به سایت برچسب رفته و منطقه زندگی خود را در تهران پیدا کرده و با فنی کارهای خبره و قابل دسترس ما تماس برقرار کنید تا آنها سریعاً خود را به محل شما رسانده و مشکل شما را از بین ببرند.

چگونه می توان از گرفتگی لوله فاضلاب حیاط پیشگیری کرد؟

خیلی خوب است که قبل از اینکه لوله فاضلاب حیاط شما دچار گرفتگی شود، از به وجود آمدن آن جلوگیری کرده و از کفشوری با جنس خوب استفاده کنید. کفشورها و توری های خاص مدل های گوناگونی دارند و برای مصارف متنوعی درست شده اند.

کفشور پلاستیکی، برای چاه فاضلاب درون خانه استفاده می شود و برای لوله فاضلاب حیاط کفشورهای فلزی خیلی مناسب هستند چون باعث می شود که مواد سفت و محکم به داخل چاه وارد نشود و از گرفتگی لوله جلوگیری شود. معمولاً کفشورهای برنجی و چدنی در حیاط خانه‌‌ ها دوام بیشتری دارند و می توانید آنها را مورد استفاده قرار دهید.

در اکثر موارد گرفتگی لوله فاضلاب حیاط را می توان با قرار دادن یک کفشور خوب برطرف کرد و موقعی که کفشور دچار گرفتگی شد، صافی آن را خالی کرد ولی در موقع بارندگی های زیاد بهتر است که صافی کفشور ها را چند بارخالی کنید که با جمع شدن آب فراوان بر روی کفشور خالی کردن آن کار سختی می شود.

گرفتگی لوله فاضلاب حمام هم یکی از مشکلات رایجی در منازل می باشد که شما می توانید با مطالعه مقاله گرفتگی لوله فاضلاب حمام با روشهای رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام آشنا شوید و این روش ها را در منزل بکار گیرید.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]


0 نظر »

No comments yet.

RSS برای نظرات بازتاب کنید

نظر بدهید