افتادن صابون در چاه دستشویی | راهکارها و مشکلات آن

نوشته شده توسط مسئول it | دسته‌بندی نشده | یکشنبه 27 ژوئن 2021 11:18 ق.ظ

امروزه با گسترش آپارتمان نشینی در شهرها جهت استفاده مفید از فضای سرویس بهداشتی منازل روشویی را داخل سرویس بهداشتی طراحی می کنند و همین امر در برخی مواقع در صورت بی احتیاطی باعث می شود که هنگام شستشو صابون لیز و سر شود و در چاه دستشویی بیفتد و منجر به گرفتگی آن شود. 
البته گرفتگی چاه توالت می‌تواند به دلایل دیگری از قبیل سقوط اشیا زینتی مثل انگشتر طلا و جواهر، سقوط تلفن همراه در چاه و غیره نیز باشد اما در این مطلب می‌خواهیم به روش‌های حل مشکل افتادن صابون در چاه دستشویی اشاره کنیم.

افتادن صابون در چاه دستشویی و پیشگیری از گرفتگی با آب جوش

در لحظه افتادن صابون در چاه دستشویی اگر صابون قابل دسترسی بود آن را با دست برداشته و سپس دور بیندازید و دست خود را بشویید اما در در صورتیکه صابون غیر قابل دسترس است و تنها قابل مشاهده است پس از افتادن صابون در چاه دستشویی کمی آب جوش داخل چاه فاضلاب بریزید تا صابون را در خود حل کرده و از بین ببرد.

دقت کنید که استعمال بیش از حد آب جوش باعث می شود چسب لوله های توالت از بین برود یا حتی ترک هایی در سنگ توالت ایجاد شود پس توصیه می شود تنها در مواقع ضروری از آب جوش جهت رفع گرفتگی چاه توالت استفاده کنید و در این مواقع استفاده از تجربیات یک لوله بازکن ضرورت دارد و از خسارات جدی بسیاری جلوگیری می کند. از همین رو برای تماس با نزدیکترین لوله بازکن در سایت برچسب، بر روی لینک مورد نظر کلیک کنید و با افراد دلخواه خود جهت حضور فوری در محل هماهنگ نمایید.

استفاده از میله فلزی پس از افتادن صابون در چاه دستشویی

در صورتی که صابون افتاده شده در چاه دستشویی بزرگ باشد و شما سیفون را کشیده باشید به احتمال زیاد صابون در انتهای سیفون گیر می کند و بر خلاف آنچه که فکر می کنید صابون حل نمی شود بلکه به ته چسبیده و در آنجا رسوب میکند.
پس از افتادن صابون در چاه دستشویی برای پیشگیری از این موضوع یعنی رسوب کردن صابون در انتهای سیفون می توانید از یک میله چوبی یا فلزی استفاده کرده آن را داخل چاه فاضلاب فرو ببرید و به صابون فشاری دهید تا تکه های آن پیش از بستن راه فاضلاب به ته میله بچسبد و بیرون بیاید.

البته یکی از سختی های این روش این است که امکان دارد صابون از میله کنده شده و دوباره در چاه دستشویی بیفتد همچنین باید حواس خود را جمع کنید تا با بیش از حد فشار آوردن به میله، باعث وارد آمدن آسیب جدی به آن نشوید و در صورتی که نمی توانید ازعهده این کار برآیید هر چه سریعتر با لوله بازکن تهرانپارس تماس بگیرید و از وی در رفع این مشکل کمک بخواهید و تا زمانی که میزان گرفتگی با حداقل هزینه قابل انجام است بازکردن آن را به زمان دیگر به تعویق نیندازید زیرا هر چه میزان گرفتگی بیشتر باشد بسته به سر فنر و متراژ مورد استفاده هزینه لوله بازکنی به همان نسبت نیز افزایش می یابد.

جمع بندی:

هنگام افتادن صابون در چاه دستشویی، اگر به صابون دسترسی داشتید می توانید به سادگی آن را با دست بردارید و بعد صابون را دور بیندازید و دست خود را بشویید، ولی اگر دست شما به صابون نمی رسد و صابون را می بینید می توانید مقداری آبجوش داخل چاه بریزید تا آبجوش بتواند به سادگی صابون را حل کرده و آن را از بین ببرد.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]


0 نظر »

No comments yet.

RSS برای نظرات بازتاب کنید

نظر بدهید